Funder identifier: WL 24_088 (Other contract id) Principal funding codes: 5114 - Department of Mobility and Public Works Period: October 2024 till July 2025 Status: In Progress
Thesaurus terms Coastal and estuarine hydraulics; Hydraulic structures; River engineering
Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie Mobiliteit en Openbare Werken; Departement Mobiliteit en Openbare Werken; Waterbouwkundig Laboratorium (WL), more, executant
Vlaamse overheid; Beleidsdomein Mobiliteit en Openbare Werken; Vlaams Ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken; Departement Mobiliteit en Openbare Werken; Afdeling Maritieme Toegang, more, proposer
In project 20_037 heeft WL in het verleden de krachten op de buispalen van meetplatform Prosperpolder begroot. In deze studie werd de stroomsnelheid ter plaatse van het meetplatform begroot, werd een literatuurstudie gedaan naar de sleepcoëfficiënt voor een constructie bestaande uit 3 palen en werd daarna de kracht van de stroming van de Schelde op de buispalen begroot.
Bij het verdere ontwerp van het meetplatform is de locatie van meetplatform in de Schelde gewijzigd. Om die reden vraagt aMT aan WL om de begroting van de krachten op de buispalen opnieuw uit te voeren rekening houdend met deze nieuwe locatie. Daarnaast wordt ook gevraagd om de krachten te begroten op de buispalen van het nieuwe meetplatform te Lillo. Dit meetplatform heeft dezelfde vorm, bestaat ook uit 3 buispalen, maar bevindt zich op een andere locatie in de Schelde (ter hoogte van Lillo). Voor de sleepcoëfficiënt worden de grafieken uit 20_037 gebruikt (een nieuwe literatuurstudie is niet nodig).